Abstract (croatian) | Umjetna inteligencija (UI) prisutna je dugi niz godina u području informacijskih i komunikacijskih tehnologija, ali svoju popularizaciju u javnosti dobila je lansiranjem alata ChatGPT. Iako postoji mnoštvo definicija UI izdvojit ćemo EC JRC Flagship izvještaj o umjetnoj inteligenciji iz 2018. godine kojim se umjetna inteligencija definira kao opći pojam koji se odnosi na bilo koji stroj ili algoritam koji je sposoban promatrati svoje okruženje i učiti te na temelju stečenog znanja i iskustva poduzimati inteligentne radnje ili predlagati odluke. Primjena UI je iznimno široka te se može koristiti u različitim ljudskim djelatnostima poput financija, medicine, industrije, službi za korisnike, prijevoza, telekomunikacija, igara, glazbe, zrakoplovstva, medija, pisanja, izdavaštva, znanosti, obrazovanja i sl. (Shukla Shubhendu, Vijay, 2013). Tijekom izlaganje bit će prikazani načini i mogućnosti primjene umjetne inteligencije u području poučavanja drugoga i inoga jezika. Naglasak će biti stavljena na pregled dostupnih alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji te kako se mogu koristiti u svrhu poučavanja stranog jezika.
Nadalje, izložit će se prednosti i izazovi koji se pojavljuje s uporabom UI alata za učenje jezika koje De la Vall i Araya (2023) definiraju kao računalne programe ili softvere koji koriste algoritme umjetne inteligencije kako bi pomogli korisnicima u učenju i poboljšanju svojih jezičnih vještina. UI alati koji se koriste u svrhu poučavanja jezika mogu korisnicima pružiti povratne informacije o usvojenom gradivu, predložiti daljnji smjer učenja, gradivo i vokabular te prema potrebama i razini znanja korisnika omogućiti personalizirano učenje u svrhu unapređenja jezičnih znanja i vještina. |
Abstract (english) | Artificial intelligence (AI) has been present for many years in the field of information and communication technologies, but it gained popularity among the public with the launch of the ChatGPT tool. Although there are many definitions of AI, we will single out the EC JRC Flagship report on artificial intelligence from 2018, which defines artificial intelligence as a generic term that refers to any machine or algorithm that is capable of observing its environment, learning, and based on the knowledge and experience gained, taking intelligent action or proposing decisions. The application of AI is broad and it can be used in various activities and fields such as finance, medicine, industry, customer service, transportation, telecommunications, games, music, aviation, media, writing, publishing, science, education, etc. (Shukla Shubhendu, Vijay, 2013).
The presentation will show how artificial intelligence can be used for learning foreign languages and it will give an overview of available AI tools for language learning. Furthermore, the advantages and challenges that arise with the use of AI tools for language learning will be presented. De la Vall and Araya (2023, p. 7569) define AI tools as computer programs or software that use artificial intelligence algorithms to help users learn and improve their skills in a foreign language. AI tools used for language learning can provide users with feedback on the learned materials, suggest further study directions, materials, and vocabulary, and according to the needs and level of users’ knowledge, it can improve and offer personalized learning to improve the language skills and knowledge of the learner. |
Conference | Title: Identiteti - Kulture - Jezici Location: Mostar, Bosnia and Herzegovina Organizer: Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Fakultet političkih znanosti i međunarodnih odnosa Sveučilišta Mateja Bela u Banskoj Bistrici, Sveučilište Sjever u Koprivnici, Doktorska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar – Područnim centrom Osijek, Institut za migracije i narodnosti u Zagrebu Start date: 2024-06-03 End date: 2024-06-03 Assembly type: Lecture |